Tworzenie wydarzeń w dobie dzisiejszego świata nabrało zupełnie innego wymiaru. Kiedyś było dużo prościej. Nikt nie zastanawiał się nad głębszą ideą, insightem, propozycją wartości. Branża marketingowa wywarła jednak ogromny wpływ na to, w jaki sposób ma to wyglądać w obecnych czasach. Wydarzenie to przede wszystkim działanie, które musi być w stu procentach przemyślane. Osadzone dokładnie zarówno w czasie, jak i miejscu.
Jednak najważniejsze wydaje się być w końcu to, do kogo trafia. Tworzenie grup odbiorców to ogromne wyzwanie, z którym zderza się coraz więcej specjalistów branży kreatywnej. Ich poprawny dobór wpływa w późniejszym czasie na cały efekt wydarzenia. Nie jest to jednak zadanie proste i szybkie. Trzeba wziąć pod uwagę szereg możliwości, alternatyw, dobrać odpowiednie kanały pozyskiwania takich grup odbiorców. Dziś najczęściej korzysta się z social mediów.
Dzięki szybkiemu rozwojowi internetu, można w łatwy sposób ograniczyć wysyłanie poszczególnych informacji do mocno sprecyzowanych person czy kont. Wsparcie social mediów jest więc bardzo istotne, a przy tworzeniu eventów w obecnych czasach wydaje się być nawet nieuniknione, niezbędne, konieczne i bezkonkurencyjne. Oto przykłady na to, w jaki sposób zostają te kanały trafnie wykorzystane:
- Pierwszy sposób to oczywiście stworzenie dedykowanego wydarzenia na portalu, jakim jest Facebook. Dzięki temu, że jest tam miliony aktywnych użytkowników – można liczyć na to, że odnajdziemy grupy zainteresowane tworzonym wydarzeniem. Facebook oferuje także rozbudowane możliwości targetowania. Można wyszukiwać odbiorców komunikatów ze względu na ich płeć, wiek, miasto zamieszkania, zainteresowania, a nawet zarobki, status społeczny i inne.
Warto wiedzieć, że w aktywnym rozgłosie wydarzenia będzie współpraca z partnerami. Niekiedy ich moc oraz obecnie istniejąca baza partnerów pozwoli na jeszcze większe osiągnięcie sukcesu w zakresie promocji eventu;
- Nie zapominajmy jednak, że istnieje wiele innych kanałów wspierających. Oprócz najpopularniejszego portalu Facebook, świetnym przykładem rozgłaszania informacji będzie chociażby Tweeter. Dobrze jest także pokusić się o wykreowanie notki prasowej w lokalnej gazecie internetowej, do której zagląda grono potencjalnych uczestników wydarzenia. Obecnie jest już normą, że są one połączone z social mediami, gdzie prężnie działają i docierają z komunikatem do setek tysięcy ludzi. Klucz to umiejętnie je wykorzystać.
.
12 Interesujących faktów na temat fajerwerków
Legendarne filmy nagrody Oscara
Wielkie reżyserki