Jedz warzywa dla zdrowia

Jeśli zależy Ci na długim zdrowiu, zadbaj o to, aby na Twoim talerzu królowały warzywa. Staraj się komponować posiłki tak, aby towarzystwem każdego było przynajmniej jedno warzywo. Zwróć uwagę na ogórki, pomidory, sałatę, fasolę, groch, kalafior, brukselkę, paprykę, kalarepę, marchewkę, buraki. Spośród warzyw możesz wybierać dowoli.

Komponować je w przeróżny sposób i za każdym razem podawać inaczej. Warto jeść warzywa zarówno gotowane, duszone na parze, jak również surowe. Te ostatnie doskonale sprawdzą się pod postacią wszelkiego rodzaju sałatek. Warzywa są bardzo ważnym składnikiem prawidłowo zbilansowanej diety.

Są źródłem zdrowia i dobrego samopoczucia. Zawierają masę przeciwutleniaczy, a także witaminy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warzywa są niskokaloryczne, sycące, a przy tym zdrowe. Nawet jeśli sobie pofolgujesz i zjesz odrobinę za dużo, nie będziesz musiała mieć wyrzutów sumienia.

Warzyw nie sposób „przedawkować”, jednak warto zjeść ich odrobinę więcej niż mniej.