Jedz dwa dania, by… zjeść mniej

www.ginomanzares.com

Dość powszechnie wydaje się, że osoby, które jedzą dwudaniowe obiady, dbają o swoją dietę w znacznie mniejszym stopniu niż te, które zadowalają się jednodaniowym obiadem. Czy jednak to rzeczywiście prawda? Czy zjedzenie dwóch dań zamiast jednego może okazać się korzystne dla twojego zdrowia? Wbrew obiegowej opinii, okazuje się, że może. W dużej mierze jednak jest to związane z tym, z jakich posiłków zdecydujemy się skomponować obiad.

Warto rozpocząć tradycyjnie, zupą. Najlepiej, aby została ugotowana na bazie niskokalorycznego bulionu warzywnego. Jeśli chcesz ją wzbogacić, może znaleźć się w niej dodatek chudego mięsa.

Zrezygnuj z zaciągania zup śmietaną! Pamiętaj też, by jeść je na ciepło – temperatura sprawi, że będziesz jeść nieco wolniej, przez co zjesz dokładnie tyle, ile potrzebujesz. Jeśli nie jesteś miłośnikiem zup, śmiało możesz zastąpić pierwsze danie lekkostrawną sałatką. Co to oznacza dla naszego jadłospisu? Przede wszystkim pierwsze, niskokaloryczne danie ma za zadanie wypełnić twój żołądek.

Dzięki temu porcja drugiego dania, zwykle nieco bardziej kalorycznego, będzie znacznie mniejsza, niż gdybyś zjadł wyłącznie jednodaniowy obiad.